فرهنگ کشورهای مختلف برای لاغر شدن!
فرهنگ کشورهای مختلف برای لاغر شدن!
یک شنبه 15 مرداد 1391 ساعت 3:33 | بازدید : 520 | نویسنده : jaber | ( نظرات )

 

فرهنگ کشورهای مختلف برای لاغر شدن!
فرهگ و آداب هر کشوری در رفتارهای مردم آن کشور به خوبی نمود دارد یکی از این رفتارها ، غذا خوردن است. بدون شک اینکه چطور غذا بخوریم و چه چیزی بخوریم در سلامت بدن نقش مهمی دارد...

غرب و شرق ندارد، امروز مسئله تناسب اندام و لاغری در تمام دنیا به موضوع روز تبدیل شده است و هر کس در هر کجای دنیا سعی دارد تا با آموخته های علمی و حتی سنتی تناسب اندام بهتری کسب کند.

غذای تند
همانطور که می دانید غذاهای تایلندی به تندترین و البته پرادویه ترین غذاهای دنیا معروف هستند. این همان رازی است که از آن حرف می زدیم. فلفل تند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؛ اما خاصیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد. زمانی که علائم نشان دهند که شما سیر شده اید دست از غذا خوردن خواهید کشید.
آرام غذا خوردن بهترین استراتژی برای کاهش وزن به حساب می آید و خوردن غذاهای اسپایسی و تند، یک راه آسان برای این کار است.
به غیر از اینکه غذاهای تند روی شما تاثیر می گذارند و شما به همین خاطر می توانید خیلی بهتر از قبل از دست چربی های اضافه راحت شوید. این نکته را هم باید اضافه کرد که زمانی که شما از خوردن غذاهای تند لذت می برید، آن را آرام تر می خورید، در نتیجه زودتر سیر می شوید و همه اینها باعث می شود شما از دست اضافه وزن راحت شوید.

زردچوبه
یکی از ادویه هایی که در مالزی محبوبیت زیادی دارد و به خاطر محبوبیت بالا از آن بیشترین استفاده را می کنند، زردچوبه است. این ادویه، که عنصری کلیدی در غذاهای مالزی است، در جنگل های مالزی به عنوان یک گیاه وحشی رشد می کند. در مورد زردچوبه باید بگوییم این ادویه در خود ماده ای دارد به نام کورکومین؛ که همین عامل اساسی مبارزه با چاقی است.
بله این ادویه یکی از بهترین سربازهایی است که با چربی های اضافه بدن مبارزه می کند. تحقیقی در دانشگاه تافتز نشان داد، موش هایی که مقدار زیاد چربی به همراه مقدار کمی کورکومین خورده اند، افزایش وزن کمتری نسبت به بقیه موش ها داشته اند. محققان تصور می کنند، خوردن زردچوبه، رشد بافت های چربی را کم کرده و سوختن چربی را افزایش می دهد. بنابراین حتما آن را در غذای بعدی استفاده کنید.

چای ترش
اگر در سراسر چین همه به خوردن چای سبز علاقه دارید، باید بگوییم در سراسر آفریقای جنوبی مردم از چای قرمز بیشتر از چای سبز لذت می برند زیرا احتیاج به شکر ندارد و بدون آن نیز خورده می شود.
خوردن این چای شما را از هزاران کالری در ماه نجات می دهد. نوشیدن چای قرمز کمک خوبی برای کاهش وزن است، اما باید بگوییم، در هیچ جای دنیا فرهنگ مصرف چای، به درستی بین مردم جا نیفتاده است. در بسیاری از مواقع پیش می آید که بدن با کمبود آب مواجه می شود.
بسیاری از افراد این مشکل را با گرسنگی یکی می دانند و به همین خاطر به غذا خوردن روی می آورند، برای همین از اضافه وزن رنج می برند. بهتر است کمبود آب بدن خود را با چای خوردن جبران کنید تا راحت بتوانید از شر اضافه وزن خود خلاص شوید.

خواب کافی
اگر قرار باشد یکی از دقیق ترین افراد روی زمین را انتخاب کنیم، قطعا اولین و آخرین انتخاب ما ژاپنی ها خواهند بود. بسیاری از افراد برنامه ریزی دقیق ژاپنی ها را با کسالت های روزانه آنها اشتباه می گیرند. باید به آنها بگوییم کاملا در اشتباهند. این دو مقوله دو موضوع جدا از هم هستند که هر کدام پیش زمینه ها و پس زمینه های جداگانه ای دارند.
در این کشور اکثر مردم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب روزانه دارند. تحقیقات نشان می دهد محرومیت از خواب روزانه افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. هورمون های لپتین و گرلین در این مساله نقش دارند. لپتین، به مغز کمک می کند احساس سیر بودن را تشخیص دهید و گرلین، باعث گرسنگی می شود .
زمانی که خواب کافی نداشته باشید سطح هورمون لپتین پایین می آید و گرلین بالا می رود، به همین دلیل است که بیشتر مردم زمانی که خواب آلود هستند احساس گرسنگی می کنند؛ ولی در واقع به جای خوردن غذا بهتر است چشمان خود را ببندید و بخوابید.

وعده غذایی بزرگ
شاید این را خودتان امتحان کرده باشید، به جای اینکه میزان کالری زیادی را در شب به بدن خود برسانید و با شکم پر به رختخواب بروید، بزرگ ترین وعده غذایی تان را بین ساعت های دو تا چهار صرف کنید.
این کاری است که مکزیکی ها به طور سنتی آن را انجام می دهند بنابراین اضافه وزن ندارند. اگر شب غذای کمتری بخورید، صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار می شوید و صبحانه کاملی خواهید خورد که کنترل وزن را برای شما آسان تر خواهد کرد. به عنوان یک قانون کلی برای مبارزه با افزایش وزن، سعی کنید کالری مورد نیاز بدن تان را در طول روز از صبحانه و ناهار به دست آورید.

کانون گرم خانواده
در مورد فرانسه بگذارید همین ابتدا آماری را در اختیارتان بگذاریم. به طور میانگین ۹۲ درصد فرانسوی ها شام را به همراه خانواده میلمی کنند. برای فرانسوی ها، غذا خوردن یک رویداد مهم در روز حساب می شود. برای آنها این کار مهم تر از انجام دیگر کارهاست.
خوردن غذا به مدت طولانی و صحبت کردن بین آن، به کم خوردن شما کمک می کند. تحقیقات و البته تجربه های زیادی نشان داده افراد زمانی که با یکدیگر معاشرت می کنند و غذا می خورند، زودتر احساس سیری به آنها دست می دهد. این عادتی است که فرانسوی ها هم به خاطر احترام به کانون خانواده و هم به خاطر دور شدن شان از چاقی آن را انجام می دهند؛ یعنی درست با یک تیر دو نشان می زنند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 261
بازدید ماه : 260
بازدید کل : 67061
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

.

.

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


 

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان sport و آدرس sportpage.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 79
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 261
:: بازدید ماه : 260
:: بازدید سال : 1273
:: بازدید کلی : 67061